20.8.2012

Arkea kahdessa kodissa

Wau. Mulla on kaksi lukijaa. *tuuletuksia...mä jotenkin luulen, että ne on ihan tuttuja. Mut ihanaa, että ootte täällä_kin_.

Mutta siis asiaan. Ajelin taas eilen sen reilu 450km kotiin ja voi elämä, että oli puuduttava matka tällä kertaa. On se jännä, ku välillä tuntuu, että matka vaan hurahtaa ja sitten on näitä ajoja, ku tuntuu, ettei koskaan pääse perille. Mut kyllä se vaan on sen arvosta...eilen illalla, kun käytettiin koiria iltapissillä, sen taas huomasi. Maisemat, ku aurinko laskee tonne horisonttiin ja aamulla kun se nousee ja paistaa kimmeltävän pellon päälle. Hiljaisuus...huoh....kyllä mä taas ehdinkin viikossa saamaan ressitasoni koholle, joten oli hyvä taas tulla viikoksi tänne murun luokse, kotiin.

Viime viikko kaupungissa meni vähän niinku orientoituen arkeen. Lapset palas kouluun ja mä yritin hoitaa miljoona asiaa. Paino sanalla yritin, ku tuntu, et ei mikään oikein onnistunu. Sain mä Emilin säbän kirjanpidon tehtyä ja vietyä tilitoimistoon ja kävin kampaajalla. Ja olin mä töissäkin muutamana päivänä. Kaverilla on Malmilla talo, jota on laajennettu ja oon tehny siellä aika paljonkin kaiken näköistä. Viimeisimpänä oon yrittänyt laatoittaa kylppäriä ja vessoja ja sen sellasta. Niistä mä ehkä kerron kuvien kera myöhemmin (pitää kysyä asianomaiselta lupa ensin). :)

Ja nyt siis tämän vkon oon taas täällä hommissa. Mitä kaikkea on luvassa; en oikeastaan ihan varmasti tiedä...täällä mennään vähän niinku fiiliksen mukaan, ku hommia tehdään ;). Yritän kuitenkin päivitellä tänne joka päivä tekemisiäni. Ehkäpä näin aamusin istahdan koneelle ja kerron kuluneen päivän "hyvät työt" - tai ei niin hyvät ^_^. Jos vähän luettelis, et mitä kaikkea mun _pitäs_ tällä vkolla tehdä (ja jota en varmasti kaikkea ehdi kuitenkaan); tehdä ikkunakittiä, putsata vielä yks ikkuna, lasittaa monta ikkunaa, pohjamaalata kolme ja välimaalata neljä, herneet ja porkkanat pitäs kerätä, peltikatto pitäs varmaan murun kanssa asentaa uuteen kuistiin (jos vaan saadaan pellit tällä vkolla), puita pitäs sahata (mun pitäs kuulema opetella terottamaan moottorisahan terä - siitä ei muuten hyvää seuraa - mä oon aivan surkee terottaa veitsiäkin!), kuistiin vois miettiä hakevansa lattialevyt, villaa on jo eristykseen ja siis levyttää ja eristää kuistin lattian. Johan tuossa oli, pitää ynnätä vkoloppuna, että tuliko mitään noista tehtyä. Tai te lukijat voitte pitää kirjaa, että kuinka hyvin tai huonosti tää nainen onnistuu. :-D

Lopuksi vielä kuva. Jatkossa tänne tulee varmasti paaaaljon enemmän kuvia, mut koska omat kuvat on nyt läppärissä ja mä istun pöytäkoneella, niin nappasin tuolta tiedostosta yhden kuvan minusta. Jos tänne vaikka sattuu joku tuntematon eksymään ja haluaa tietää minkä näkönen akka ruudun toisella puolella kirjottaa. ;)

Tää kuva on kyllä viime kesältä...ehkä saatte tuoreempia kuvia mustakin sit joskus. ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti